7. Ska läsa sen / TBR – #bokhorafotoutmaning

wpid-20150607_201024.jpgDet här är ju bland det svåraste man kan fråga en bokberoende person, jag vill ju svara ALLA! Men det går ju inte riktigt kanske. Sedan är det ju definitivt något som ändrar sig efter humör, vilken bok man läste senast, om man råkat få/handla/låna någon ny bok medans man läste den/de förra etc etc. Det är ju inte någon fast ordning på böckerna i kön direkt. Men just idag så ser min närmsta TBR-hög ut såhär:

Vita Spår av Emelie Schepp – recex + att jag gillade verkligen den förra boken i serien om Jana Berzelius så denna kan mycket väl vara nästa direkt på den innevarande.

Sonata for Miriam av Linda Olsson – lyssnade på en intervju med henne för ett par år sedan och fastnade för hennes intressanta skrivprocess, mycket nyfiken på denna.

The Summer Without Men av Siri Husvedt – dels så läste jag Paul Auster nyligen och kände då att jag måste ju prova Siri också och dels så känns titeln lite somrig*.

Surfacing av MArgaret Atwood – oprövad författare för mig men eftersom jag ska till Canada om ett par månader så vill jag gärna läsa lite litteratur därifrån innan dess.

Den Vidunderliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren – titeln, bara titlen. Och så har jag hört att den ska vara bra också.

A Tiny Bit Marvellous av Dawn French -Dawn French, ja hon är ju Dawn French helt enkelt.

*Säger jag utan att ha läst beskrivning av den alls.

Lämna en kommentar