Bokbloggsjerka 8 – 11 maj

Denna vecka frågar Annika:

Mia Eggimann undrar hur du får plats med alla böcker?

Det enkla svaret är att det gör jag egentligen inte. Har två bokhyllor som matas från båda hållen, sedan ytterligare två stora och två mindre. Ändå är det staplat ovanpå vissa av dessa, det ligger spridda högar lite varstans. Nämnde jag förresten att jag bor i en liten etta? Jag har även ett antal i källaren, mest fackböcker från studier. Dessutom bor hyfsat många fortfarande hos mina föräldrar.

Har försökt att köpa lite till min platta, men det känns inte på samma sätt, jag gillar att ha mina böcker omkring mig. Måste kanske se mig om efter en ny lägenhet bara 😉

 

37 thoughts on “Bokbloggsjerka 8 – 11 maj

  1. Jag har funderat på att ställa hyllor mitt på golvet, som de har på bibliotek, men eftersom detta är ett hem där man ska kunna göra annat än titta på böcker så funkar det nog inte 🙂

    • Jag har ju nästan gjort det eftersom jag använder ett par hyllor som rumsavdelare 🙂 Men (tyvärr) så måste man ju kinna göra andra saker också som du säger.

  2. Haha, vi kollar på hus just nu och ett av kriterina är just ”plats för bokhyllor” med tanke på att jag bloggar och sambon är bibliotekarie som ständigt måste ”rädda” böcker från jobbet…

  3. Haha men visst måste man flytta större för att rymma ens böcker!! Dock brukar folk inte vilja hjälpa till när man ska flytta och de inser hur många kartonger med böcker man har 😉

  4. I min lägenhet (har också en etta) har jag inte haft speciellt mycket plats över för böcker, men nu till sommaren ska jag byta till en annan större etta så då hoppas jag kunna ta ner lite böcker som annars står hemma hos mina föräldrar 🙂 Trevlig helg!

Kommentera

