Tematrio – Vilja-läsa böcker

4d88e-tematrioSå är det dags för en tematrio igen. Så här säger Lyran  :

Hur mycket jag än läser finns det massor av böcker jag inte läser! Hjälp en sån hemsk tanke, tänk om jag missar något bra. Dessutom finns det vissa böcker jag går omkring och känner att jag vill läsa, men av olika anledningar inte får till det.Berätta om tre böcker ni skulle vilja läsa!

Detta faller ju lite under samma rubrik som gårdagens Top Ten Tuesday, men eftersom jag försöker göra den på engelska så valde jag medvetet bort några jag vill läsa på svenska från den listan så några av de får hamna här istället:)

1. Kungens rosor av Moa Martinsson – denna sätts upp på lokala teatern nu snart och ska gå och se den med min bokcirkel i mitten på april så siktar på att läsa denna innan dess.

2. Jag heter inte Miriam av Maj-Gull Axelsson – ”alla” säger ju att den är så bra och jag vill verkligen läsa den.

3. Stål av Silvia Avallone – ska cirkla om denna på nätet, är glad att jag får en spark där bak att läsa en gammal bokvinst.

6 thoughts on “Tematrio – Vilja-läsa böcker

  1. Stål vill jag också läsa, av samma anledning 🙂 Jag kan sälla mig till hyllningskören om Jag heter inte Miriam: det är en av de bästa böcker jag har läst i år.

Kommentera

