I mustache you some questions

mustacheJag har blivit taggad av Bokdamen att göra mustaschenkäten so here we go:

Four names that people call me:

Ok, den här är förvånandsvärt svår att svara på. Egentligen kallas jag bara för Anna. Något jag tyckte var jättetråkigt när jag var liten, ville också ha ett namn som det blev ett coolt smeknamn av. Men sen har vi min far, som i princip kallar mig vad som helst som kommer in i huvudet på honom just då. Men några som ändå varit populära under åren är: Nuzze – som i boken om Nussekudden och Pingu – av ingen som helst logisk anledning. Mamma har av någon okänd anledning börjat kalla mig Babylynne på senare år, ingen aning om varifrån det kommer. På jobbet kallas jag för ”Hon” vilket är lätt förklarat med att det är ett litet företag och jag är enda tjejen som jobbar där.

 

Four jobs I have had:

Affärsbiträde i leksaksaffär

Orderadministratör inom industrin

Egen företagare inom reklam/utställning

-Telemarketingperson

 

Four movies I would/have watched more than once:

Les Misérables

Dirty Dancing

Something Borrowed

Shrek

 

Four books I would recommend:

Pride and Prejudice av Jane Austen

The New York Trilogy av Paul Auster

The Woman Who Walked Into Doors av Roddy Doyle

The Fault In Our Stars av John Green

 

Four places I have lived:

Linköping (född och uppvuxen)

Dublin (två år efter gymnasiet)

Norrköping (nu)

 

Four places I have been:

Irland

Storbritannien

Danmark

Tyskland

 

Four places I’d rather be right now:

Just nu vill jag nog mest vara där jag är faktiskt av olika anledningar men annars så:

Edinburgh

Dublin

Köpenhamn

Vancouver

 

Four of My favourite foods:

Raggmunk med fläsk, rårörda lingon och grädde

Höstgryta (grytbitar, rotsaker, krossade tomater, kanske någon champinjon, paprika…)

Potatis- och purjolöksoppa

Tjocka revbensspjäll med sås och potatis, dansk rödkål och brysselkål

(Det märks att det är vinter när jag ska komma på det här:))

 

Four TV-shows that I watch:

Justified

Reign

Suits

Supernatural

 

Four things I am looking forward to this year:

Drömresan med min BFF

Att efter många omvägar äntligen vara igång och jobba igen, (och på bästa jobbet också)

Mycket häng med familj och vänner

Sol och balkonghäng med en god bok eller två 🙂

 

Four things I am always saying:

”liksom”

”oups”

”olika”

”det har jag ingen kommentar på”

 

Four people I tag:

Det känns som om alla redan har gjort denna, men har du inte så anse dig som taggad nu 🙂

2 thoughts on “I mustache you some questions

Kommentera

