Bokbloggarjulkalender 2014 – Lucka 21

Lucka 21: Biblioteksminnen

De starkaste biblioteksminnena jag har är nog från när jag var liten, lyckan när jag fick ett eget lånekort första gången. Kommer ihåg att det var en liten fyrkantig papperslapp som stacks in i en plastficka.

Det egna lånekortet öppnade dörren till att kunna gå till den lokala lilla filialen själv och låna vad jag själv kände för. Det jag kommer ihåg allra mest att jag lånade vad ljudböcker, eller sagoband som de hette. Absoluta favoriten, som jag lånade om och om igen, vad grekiska sagor och myter. Framförallt en dramatiserad version av Thesaus, Ariadne och minotaurens labyrint. Mycket spännande.

Sagobanden fanns framme vid disken och ofta var man tvungen att fråga om ett visst band fanns inne vilket gjorde det hela lite extra spännande.

Fler bloggare som är med på denna hittar ni hos Hos Efter mig, floden.

2 thoughts on “Bokbloggarjulkalender 2014 – Lucka 21

  1. Åh, just de där sagobanden älskade jag också. Lyssnade typ sönder bibblans ex av de där. Blev jätteglad när de gett upp böckerna bakom i år i nytryck för ny generation. Hjältar och monster på himlavalvet heter de 🙂

Kommentera

