Tematrio – Prepositioner

4d88e-tematrioDags för ny tematrio hos Lyran och så här säger hon denna vecka:

Då var det dags för adverben att ta sin plats i tematrion. Kanske inte så enkelt att hitta, eller … Nej, jag hittade inga alls så jag byter snabbt ordklass till prepositioner. Berätta om tre bra böcker med prepositioner i titlarna!

1. Under Vintergatans alla stjärnor av Camilla Davidsson – tyckte mycket om denna debuterande författares bok om pilgrimsvandring och att hitta sig själv.

2. Kvinnan i rummet av Jussi Adler-Olsen – första boken om avdelning Q och den enda jag läst i denna populära deckarserier. Rekommenderas!

3. Från Holmes till Sherlock av Mattias Boström – underbart nördig bok om Sherlock som passar både för nya som gamla fans av mästerdetektiven.

13 thoughts on “Tematrio – Prepositioner

  1. Från Holmes till Sherlock har jag ännu inte läst, fastän jag har velat göra det sedan den kom ut. Förhoppningsvis kan någon snäll människa ge mig den i julklapp i år 🙂

Kommentera

