Bokbloggsjerka 3 – 6 oktober

Äntligen fredag och i denna veckas jerka undrar Annika :

Planerar du vad du ska läsa och när och hur går du i så fall till väga?

Både ja och nej skulle jag vilja svara på den här frågan.

Eftersom jag är med i flera utmaningar som gör att jag ”ska” läsa en viss bok under en månad, t ex läs-ett-år och spänningsutmaningen så brukar jag ha vilka de är ganska klart för mig när månaden börjar, och jag brukar se till att läsa dessa plus andra ”måste” böcker (bokcirkel, andra utmaningar etc) efter det brukar jag ta vad jag känner mig sugen på att läsa.

Ofta har jag ju någon idé redan om vilken jag tror det kommer att vara, nu t ex nästa i Outlander serien, men skulle jag få händerna på t ex nya Percy Jackson (står på plats 1 av 0 på biblioteket) innan dess så kommer den hamna överst i prioriteringslistan.

Trevlig helg!

20 thoughts on “Bokbloggsjerka 3 – 6 oktober

  1. Jag gilar planera, liksom halva nöjet men sedan kan det skita sig rejält ibland. Idag skulle jag läst men hjälpt en kollega istället. Så även om jag planerar är jag flexibel.

Kommentera

