Bokbloggsjerka 26 september – 29 september

Äntligen fredag och i denna veckas jerka undrar Annika :

Vilken är den längsta bokserien du har läst och upplever du att skrivandet förändrades (antingen till det bättre eller sämre) längs vägen? (Du som inte läser bokserier kan i stället svara på om du har märkt att någon av de författare du har följt längst har ändrat sitt skrivsätt och om du tycker att förändringen är positiv eller negativ)

Delvis tror jag att mitt svar får bli det samma som Annikas, jag tror nämligen att Peter Robinsons böcker om DCI Alan Banks är den längsta bokserien jag läst också (läste kanske mer Kitty-böcker under uppväxten men förde inte läsdagbok så vet inte riktigt).

Men jag tycker fortfarande att den är riktigt bra. Självklart så går alla bokserier, korta som långa, lite upp och ned, men medlet är fortfarande väldigt högt i denna serie och jag tycker gott att Alan kan jobba på i några år till innan han går i pension. Nu hoppas jag på att det inte går alltför länge innan jag får chansen att läsa hans senaste, Abattoir Blues, nr 22 i serien, som kommer ut nästa månad.

Trevlig helg!

23 thoughts on “Bokbloggsjerka 26 september – 29 september

  1. Jag har bara läst två böcker om Banks och fler kommer det inte att bli. Tror det kan vara annorlunda om man varit med från början, men jag läste del 11 och 17 och jag tål inte Banks 🙂

  2. Jag har aldrig läst något av honom själv, men har en syster som verkligen gillar 🙂 Deckare är inte riktigt min genre så jag vet inte om det kommer bli av att plocka upp någon av dem…
    SV: Så kul att du också gillade Magikerna! Är väldigt nyfiken på andra delen men förstår samtidigt inte riktigt vad som skulle kunna hända som kan toppa händelseförloppet i första boken…

  3. Åh Kitty-böckerna dom älskade jag, är lite nostalgi. 😉 Peter Robinson har jag läst några böcker av men kom av mig. Gillade dom och har tänkt läsa fler men det kommer hela tiden andra böcker emellan….

Kommentera

