Tematrio – Personliga Pronomen

4d88e-tematrioDags för ny tematrio hos Lyran och vi fortsätter med grammatiken. Så här säger hon denna vecka:

Dags för en ny titelutmaning med grammatiskt tema. Och nu blir det lite petigt, jag måste erkänna att jag får googla eftersom ordklasserna är inte de samma som när jag lärde mig dem!Berätta om tre bra böcker med personligt pronomen i titlarna!

Det känns som om vi tagit oss in på lite stadigare mark denna vecka med grammatiken. Nu gäller det bara att hitta boktitlar.

1. What Came Before He Shot Her av Elizabeth George – en bok i serien om Lynley och Havers men ändå inte. Berättas mest ur en ung brottslings perspektiv.

2. Om du får det här brevet av Sarah Blake – står oläst i min bokhylla

3. Jag saknar dig, jag saknar dig av Peter Pohl och Kinna Geith – kommer ihåg den som en stark läsupplevelse som ung, om ett tvillingpar där den ena dör.

12 thoughts on “Tematrio – Personliga Pronomen

  1. I just den där delen av Elizabeth Georges serie var jag mäkta arg på författaren. Man får inte göra sig av med vem som helst av sina karaktärer, det är oansvarigt! 🙂

Kommentera

