TMI taggen

Dags för mig att göra TMI-taggen (Too Much Information). Den här gick runt lite i somras men jag hoppade inte på då. Så för er som är lite mer nyfiken på mig:
1. Vad har du på dig?
Ledig = bekvöm så 3/4 mörkblå mjukisbyxor 3/4 grön top.

2. Hur lång är du?

Jag är 163 cm lång, eller som jag brukar säga; alldeles lagom lång för att fötterna ska hamna på marken när jag står upp.

3. Några piercingar?

Hål i öronen, annars nej.

4. OTP?

(”One True Pairing”, som i boksammanhang)). Är väl ingen som brukar fundera så mycket på sådant men Lizzie och Mr Darcy borde väl vara ett sådant kan jag tycka.

5. Favoritprogram/tv-serie?

Oj, det är ju som att säga favoritbok, det finns ju så många bra. Om vi går på just nu Sons of Anarchy, Suits, supernatural, Game of Thrones, Parenthood, Arrow, Teen Wolf… Som sagt, listan kan göras lång.

6. Favoritartist/band?

Åter igen, det här är svårt att bara säga någon, speciellt som jag är allätare när det gäller musik. Det enda jag inte lyssnar på är sådant där det inte går att höra vad som sjungs, som death metal, opera och liknande. Gillar mycket singer/songwriter som Ed Sheeran, John Mayer, Glen Hansard. Men också band som Coldplay och Snow Patrol (+ allt som Gary Lightbody är involverad i). Gillar också en hel del klassisk pop/rock från 50-70-tal, här skulle jag 9/10 gånger välja Rolling Stones (allt som gjordes innan jag föddes) före Beatles.

7. Någonting du saknar?

Det var en stor fråga.

8. Favoritlåt?
Finns ju jättemånga. Är periodare när det gäller sånt där så den här sommaren har Afire Love av Ed Sheeran gått mycket, även I (Who Have Nothing) med The Righteous Brothers, Piece of My Heart i två versioner (Janis Joplin och Bryan Ferry), Lover You Should Have Come Over (också i två versioner, Jeff Buckley och Jamie Cullum). Och Elenore med The Turtles.

9. Hur gammal är du?

32 år.

10. Favoritskådespelare?

Det finns ju många duktiga, men någon som definitivt skulle kunna locka mig att se nästan vad som helst bara han är med är David Oakes.

11. Favoritfärg?

Det skiftar men blått och rött brukar alltid finnas välrepresenterade både i hem och kläder.

12. Hög eller låg musik?

Oftast ganska låg om jag jämför med andras musikvolym, men ibland vill jag dra på lite. Men ändå ganska lågt. Det räcker ju att jag hör, behöver ju inte tvinga på alla andra det jag vill lyssna på.

13. Senaste boken du läst?

Stolen av Kelley Armstrong avslutade jag igår.

14. Vad läser du just nu?

Läser The Luminaries av Eleanor Catton och When Will There Be Good News? av Kate Atkinson just nu. Ska även till att börja på Empire of the Ants av Bernard Werber.

15. Senaste programmet du såg?

Royal Pains, Rizzoli & Isles och Perseption igår kväll.

16. Favoritmat?

Gillar god mat. Många favoriter här också. Pasta är en stor favorit, carbonara eller köttfärssås.

17. Plats du vill besöka?

Som jag inte varit på? Skulle vilja åka till Vancouver, Canada. Annars SDCC (San Diego, USA), om vi kan lista ut hur sjutton man gör för att få tag i biljetter.

18. Sista platsen du besökte?
Stockholm härom helgen.

19. Favoritsötsak?

Är ingen gottgris egentligen. Tyvärr är choklad och sådant svårt när man är mandel- och nötallergiker som jag. Super Sura Gott & Blandat är ju ganska gott iofs. Annars är jag mer popcorn människa.

20. Senaste sporten du spelade?

Oj, är ingen sportmänniska på det sättet. Promenader och vattengympa är mer min stil. Coachade småkusinerna i hur man spelar handboll förra helgen, räknas det?
Kommentera

