Bookhaul #11 – Stockholm edition

20140803_195811Jag var en sväng i Stockhom i helgen och det blev såklart lite böcker inköpta.

Vi drog en sväng till Rönnells antikvariat där jag hittade dessa böcker:

The Historian av Elizabeth Kostova – har läst en del positivt om denna så kändes som ett bra val

Raylan av Elmore Leonard – Justified är en av mina favoritserier på tv och har länge tänkt att jag skulle vilja läsa någon av böckerna som finns i grunden

Garments of Shadows av Laurie R. King – del i serien om Mary Russell och Sherlock Holmes som jag testade tidigare i år och tyckte mycket om

Black Water av Joyce Carol Oates – en JCO jag inte hade, inte så mycket mer att säga om det

Hade nog blivit fler om det inte varit för att detta var nästan dagens första stop och allt inhandlat skulle behöva bäras under resten av dagen.

20140803_195710

 Råkade också gå förbi  SciFi bokhandeln i Gamla Stan och kunde ju inte låta bli att gå in och handla ett par böcker lite snabbt.

Bitten av Kelley Armstrong – har varit sugen på denna sedan jag såg tv-serie versionen av bokserien

The Armageddon Rag av George R.R. Martin – en bok skriven innan A Song of Ice and Fire, kunde inte låta bli att tillgodose min nyfikenhet och köpa med den hem

Kommentera

