En serie som du aldrig skulle kunna missa ett avsnitt av

Vilken svår fråga för en tv-knarkare som jag. Det finns ju alldeles för många serier som faller inom den kategorin nu när den nya tekniken gör dem tillgängliga precis när jag själv vill titta på dem. Har inte ens en vanlig tv hemma. Vissa serier vill jag se i klumpar med åtminstone tre fyra stycken i rad. Andra slukar jag så snart de finns tillgängliga. Så att välja EN som jag måste se med en gång är inte helt lätt. Nu under våren var kanske Sleepy Hollow den som var allra mest så att jag var tvungen att se så snart som den kom ut. Dels gillar jag den ibland hysteriskt roliga krocken mellan Ichabod och nutiden och dels faller jag för mytologin i serien. En massa bra specialeffekter och duktiga skådespelare och gästspelande favoriter (John Noble!) så finns alla ingredienser att locka mig att sitta ned så snart det bara går.

Är du intresserad vad några andra bokbloggare har att säga om detta? Så här tycker t ex Enligt O, C.R.M. Nilsson, Kajsas Bokblogg, Annika och Lottens bokblogg.

2 thoughts on “En serie som du aldrig skulle kunna missa ett avsnitt av

Kommentera

