#bookaday – 25th Never finished it

windinwillows25e juni: Läste aldrig ut den. Jag är en sådan där läsare som nästan alltid tvingar mig själv att läsa klart en bok oavsett hur dålig den är. Det händer ju faktiskt ibland att en bok vänder innan den är helt genomläst, även om det är ganska sällan. Tror det handlar om nyfikenhet, jag bara måste veta hur det går. Men en bok jag faktiskt inte läst ut är The Wind in the Willows av Kenneth Grahame. Egentligen helt oförsvarbart då den är så tunn men jag stod bara inte ut med den när jag läste och när jag kom halvvägs ungefär så la jag den ifrån mig och sedan har jag inte plockat upp den igen. Men jag kommer kanske göra det. vet ju många som älskar den och jag vill gärna tro att det bara var fel tillfälle för mig att läsa den helt enkelt.

bookaday

2 thoughts on “#bookaday – 25th Never finished it

  1. Jag tyckte bra om Wind in the Willows när jag nu precis läste den. Men först läste jag den på helt fel sätt; jag hade fått för mig att det var en sammanhängande berättelse, men det är ju lite mer som en novellsamling och det lossade för mig när jag insåg det.

Kommentera

