#bookaday – 20th Favourite Cover

mirakelverkstaden20e juni: Favorit omslag. Först kanske jag ska säga att jag inte hör till de där som köper en bok enbart på grund av dess omslag och som kan sitta och dregla över de samma hur länge som helst. Jag är inte immun mot omslag, men det är snarare så att vissa omslag avskräcker än att jag läser på grund av dem. Av någon anledning när jag tänker på omslag så återkommer jag till detta just nu, mirakelverkstaden av Valérie Tong Cuong. Jag finner det oerhört tilltalande, men jag kan egentligen inte säga varför. Boken står i alla fall i min bokhylla, oläst för tillfället men fin.

bookaday

2 thoughts on “#bookaday – 20th Favourite Cover

Kommentera

