Bokbloggsjerka 20-23 juni

Denna vecka frågar Annika oss om vi tycker om att ta en paus:

Hur länge väntar du innan du påbörjar en ny bok?

Innan jag började bokblogga så läste jag en bok i taget och det kunde ibland gå någon dag innan jag började på nästa. Nuförtiden så har jag ofta flera böcker på gång samtidigt och jag fyller på kontinuerligt in i den blandningen. Sen kan det ju bli så att man sträckläser en bok mitt i slalomläsningen men det gör ju ingen skillnad i denna fråga. Mitt svar blir alltså att jag inte väntar något alls, ibland så tar jag faktiskt och plockar upp en ny precis när jag läst ut den innan.

Trevlig midsommar på er allihop!

22 thoughts on “Bokbloggsjerka 20-23 juni

    • Jag kan känna att vissa böcker mer kräver att man läser något annat samtidigt, som Ulysses som jag håller på med nu tex medans andra tex Rick Riordans böcker slukar jag som sträckläsning, eller iaf inte bruten av annan läsning.

  1. Jag läser en bok och gången, men normalt utan några lägre uppehåll mellan böckerna. Just nu är jag sjuk i utmattningsdepression och då går läsandet trögt, varje bok tar längre tid att läsa och det blir längre uppehåll mellan böckerna.

    • Har perioder då jag behöver ta stora mängder smärtstillande och då går det mycket trögare att läsa, ibland går det inte alls. Så känner igen mig idet på sätt och vis. Men just nu går det av bara farten för det mesta.

Kommentera

