Top Ten Tuesday v24

890bc-toptentuesday2Denna vecka blickar The Broke and the Bookish tillbaka på året så här långt:

Top Ten Books I’ve read so far this year

Då tittar vi in på Goodreads och ser vad som fått bäst betyg i år. Hela sex femmor har jag lyckats skrapa ihop, sedan är det några fyror jag valt emellan också. Utan inbördes ordning skulle jag vilja säga förutom att de första sex är sådana som fått full pott av mig.

1. Jellicoe Road av Melina Marchetta

2. Harry Potter and the Order of the Phoenix av J.K. Rowling, ja eller alla Harry Potter har ju varit riktigt bra så här under den stora omläsningen.

3. Städer av Maxim Grigoriev

4. Les Misérables av Victor Hugo

5. Summer in February av Jonathan Smith

6. Ben, In the World av Doris Lessing

7. Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald

8. Divergent-serien av Veronica Roth, kan inte särskilja på böckerna i denna serie heller.

9. Fyren mellan haven av M.L. Stedman

10. The Thousand-dollar Tan Line (Veronica Mars #1) av Rob Thomas och Jennifer Graham

6 thoughts on “Top Ten Tuesday v24

  1. Jellicoe Road fanns med på min lista förra året 🙂 Och Les Misérables var självklar på årets lista.

    Läsarna i Broken Wheel rekommenderar ska jag försöka hinna med nu i sommar.

Kommentera

