TAG: Bump in the night

Har sett denna på lite olika ställen på sista tiden så jag hoppar på jag också.

Taggen går ut på att besvara sex lite längre frågor samt sex lite snabbare, för att sedan skicka vidare taggen till några till som skulle kunna tänkas göra den (eftersom taggen är så gammal så hoppar jag över skicka-vidare steget, men alla som ännu inte gjort den får gärna ta den).

Vad är din favorit när det kommer till övernaturliga väsen att läsa om?
Hmm Vampyrer och varulvar kommer nog ganska lika hos mig.

Vilken scen (från vilken bok som helst) är din mardröm att vara med om?
Läser inte så mycket skräck men det finns ju läskiga saker i andra böcker också. Vet att jag allmänt tyckte att Psykopaten av Dean Koontz var läskig. Annars så finns det ett ”äpple” i Pansarhjärta av Jo Nesbö som jag inte skulle vilja bita i.

Om du skulle besöka en läskig setting/plats i en bok: Vilken skulle du besöka och varför?
Eftersom jag är ganska lättskrämd så skulle jag helst välja ingen.

Vilken bok var så tråkig att du nästan somnade i en evighet när du läste den?
Anna Karenina av Leo Tolstoy. Stora delar av den skulle med lätthet kunna rensas ur.

Vilken bok skulle du kunna riva ut några sidor ur för att göra den bättre?
Se svaret ovan.

Vilken elak karaktär skulle du vilja förvandla från ond till god?
Tror inte det finns någon sådan. Alla intressanta karaktärer är ju som de är av en anledning. Och de mest intressanta har ju både goda och onda egenskaper.

och sedan över till de ”snabba”:

Vilken är din favroritvampyr?
Lord Akeldama i Gail Carrigers böcker om The Parasol Protectorate.

Vilken är din favoritvarulv?
Med risk för att spoila här så säger jag Biffy från ovanstående böcker.

Vilken är din favorithäxa?
Oj kommer bara på Harry Potter som häxbok nu så säger Hermoine.

Vilket är ditt favoritmonster?
Oj, vad räknas som monster… Tycker The White Walkers i A Song of Ice and Fire böckerna är spännande.

Vilket är ditt favoritspöke?
Gillar spök-Lefoux i The Parasol Protectorate-serien.

Vem är din favoritmördare?
Är ganska förtjust i Acheron Hades ur The Eyre Affair av Jasper Fforde.

Kommentera

