Top Ten Tuesday v 19

Denna veckas tema från The Broke and the Bookish handlar om snygga omslag.

Top Ten Book Covers I’d Frame as Pieces of Art

Är som jag nämnt tidigare inte så bra på omslag, och om jag skulle göra det på riktigt så skulle jag ta hänsyn till saker som favoritbok och liknande, för det har ju betydelse, men här har jag mest gått på utseendet då jag inte läst alla. Fuskar även lite genom att räkna en bokserie som en bild 🙂 När det gäller Beskow kunde det varit vilket bokomslag som helst också men valde min favorit när jag var liten som representation. I sammanhanget tycker jag också att man måste ta denna sida i beaktande. Inte omslag direkt men sjukt snygg bokkonst att ha bla på vägarna.DSCN11483fcf8-enteskedjord

DIVERGENT trilogy UK coverruben-toledo-emily-bronte-cover-penguinharry potter new bookslabimg_640_shattermeseries

Untitled-1

casebook-of-sherlock-holmes

sherlockbook1

5099c-17349163

2 thoughts on “Top Ten Tuesday v 19

Kommentera

