Sammanfattning April 2014

Antal lästa böcker i Mars: 11

  1. Veronica Mars: The Thousand-Dollar Tan Line av Rob Thomas och Jennifer Graham (4/5)
  2. Harry Potter and the Goblet of Fire av J.K. Rowling (4/5)
  3. Divergent av Veronica Roth (4/5)
  4. Insurgent av Veronica Roth (4/5)
  5. Allegiant av Veronica Roth (4/5)
  6. Snön som föll i April av Rosamunde Pilcher (2/5)
  7. Fyren mellan haven av M.L. Stedman (4/5)
  8. Analfabeten: En berättelse från min ungdom av Ivar Lo-Johansson (4/5) (bokcirkelbok)

Antal e-böcker/ljudböcker: 1/0
Antal noveller: 0
Författarnationaliteter: USA 3, Storbritannien 2, Australien 1, Sverige 1
Manliga/Kvinnliga författare: 2/5
Nya bekantskaper: 5

Goodreads: 35/100
Kaosutmaningen 2.0: 17/40
Läs-ett-år: Snön som föll i April av Rosamunde Pilcher
Spänningsutmaningen 2014: Veronica Mars: The Thousand-Dollar Tan Line av Rob Thomas och Jennifer Graham
Topp-100-Trippeln: –

Månadens bästa: Divergent-serien av Veronica Roth. Har varit lite avvaktande pga hypen omkring den men den levde upp till alla lovord. Jag skulle placera den över Hungerspels-trilogin.
Månadens besvikelse: Snön som föll i April, jag läste denna som tonåring och kom ihåg att jag gillade den. Det gjorde jag inte alls nu, översättningen är hemsk och berättelsen är jättetunn.
Månadens överraskning: Analfabeten, språket och berättelsen är båda klockrena. Kommer definitivt läsa mer Ivar Lo.
Kommentar: Lite färre lästa denna månad då jag haft flera dagar/kvällar då jag valt att frossa i tv-serier istället. Sånt som händer, speciellt då jag hade lite boksmälla från förra månadens alla böcker.

2 thoughts on “Sammanfattning April 2014

Kommentera

