Top Ten Tuesday v 16

e3ca3-toptentuesday2Denna vecka listar vi bokrelaterade saker tillsammans med The Broke and the Bookish:

Top Ten Bookish Things (That Aren’t Books) That I’d Like To Own (new bookshelves, bookends, cool bookmark, a bookish shirt, etc. You can add things you DO own if you want)

1. Lite bokrelaterad konst på väggarna vore inte fel, tex denna Hamlet eller denna Pride & Prejudice.

2. Nästan allt med det traditionella Penguin-utseendet är ju ursnyggt, tex någon av dessa muggar.

3. Har funderat på on inte en bookseat vore bra att ha.

4. Skulle jättegärna vilja byta ut den bokhylla jag har idag som rumsavdelare till en snyggare, stabilare och högre. Har ännu inte kunnat hitta något bra alternativ dock.

5. Jag är väldigt sugen på en sån här ryggsäck (tycker det räknas som bokrelaterat).

6. Har en snygg RSC t-shirt där det står ”Some are born great, some achieve greatness” på framsidan och, ”and some have greatness thrust upon them” på baksidan i lite varierande storlek.

7. Har book collector, och den är jättebra. Måste bara se till att få in alla mina böcker i den (och helst pappas också så jag vet vad han har:))

8. Min lilla Samsung Tab. Den är perfekt för mina behov när det gäller e-böcker. Tycker mycket mer om den än jag trodde jag skulle göra.

9. Har redan en suverän läsfotölj, även om den är lite belamrad med extra kuddar och böcker på fotpallen just nu.

20140415_205713

10. Har redan dessa snygga litterära underlägg som jag använder i princip dagligen.

20140415_204042

2 thoughts on “Top Ten Tuesday v 16

Kommentera

