Top Ten Tuesday v 13

24430-toptentuesday2Denna vecka vill The Broke and the Bookish att vi pratar om vår ”bucket list”.

our bookish bucket list — top ten tuesday! (could be blogging related, book related etc. — meeting authors, reading x many books per year, finishing a daunting book, etc.)

Lite knepigt ämne tycker jag, men jag gör ett försök i alla fall.

1. Att ha ett eget hem där det finns plats för ett bibliotek.

2. Åka på en (eller gärna flera) bokinspirerade semestrar.

3. Fördjupa mig i litteratur genom att gå en Austen eller Shakespeare kurs i Oxford, ungefär som Ugglan och Boken berättar om här.

4. Gå på bokmässan i Göteborg någon gång.

5. Nå mitt Goodreadsmål på att ha läst 100 böcker på ett år vilket är mycket för mig.

6. Läsa om alla böcker innan Harry Potter kommer till stan i sommar och då gå på utställningen.

7. Att någon gång göra något som gör att jag kan använda mitt bokintresse och läsande i annat sammanhang. Skulle tex kunna vara publicera recension någon annan stans än ”bara” på bloggen, jobba med något bokrelaterat eller liknande.

8. Att återigen besöka Hay-on-Wye, både för alla bokhandlar och för att det ligger väldigt fint.

9. Åka på någon internationell bokmässa, t ex i denna underbara stad.

10. Läsa fler större religiösa verk från olika religioner.

Kommentera

