Tematrio – bokrea

4d88e-tematrioI dessa tider av bokrea vill Lyran att vi tipsar om fynd.

Berätta om tre reafynd från årets eller något tidigare års rea!

Håller med om att i år faktiskt var bättre än den varit på senare år. Mycket tack vare Bokus fina rea med en massa engelskt för 19kr/st.

1. De fina samlingarna som allt som oftast finns på bokreorna. Har sett Shakespeare, Austen, Wilde, Poe och Sherlock Holmes i år. Hade alla sedan tidigare själv men har man inte det ska man definitivt passa på. De utgåvor jag såg på Akademibokhandeln var väldigt fina också. Ända nackdelen med dem är att de är lite otympliga att läsa, men det är ju ingen stor grej i sammanhanget 🙂

2. Bullfighting av Roddy Doyle. En av mina favoritförfattare. Hade tänkt köpa denna många gånger innan men det har inte blivit av förrän nu när den dök upp på rean i år.

3. Little Bird of Heaven av Joyce Carol Oates. Också en favorit (jag vet att många tycker hon är ojämn men har inte märkt av det själv än). Kände inte till denna innan men när den fanns på rean så kändes den självklar.

2 thoughts on “Tematrio – bokrea

  1. Jag gillar Oates, men tycker att hon är just ojämn. Lilla himlafågel är riktigt bra. Fast jag retar mig lite på Oates kvinnoporträtt, ibland är kvinnorna i hennes böcker riktiga klängväxter, så beroende.

Kommentera

