Top Ten Tuesday v 8

24430-toptentuesday2Veckans topp tio från The Broke and the Bookish handlar om varför vi gillar att läsa och blogga.

top ten reasons i love being a reader/book blogger

1. & 2. Att jag som läsare kan träffa nya personer och se nya platser genom att läsa bokstäver på en sida.

3. Att jag som läsare får min egen lilla personliga film i huvudet när jag läser en bra bok.

4. Att jag som läsare har en hobby som funkar i alla lägen, speciellt nu när det finns ljud och e-böcker också.

5. Att jag som bloggare hittat så många andra trevliga personer att dissekera och diskutera böcker med.

6. Att jag som bloggare fått tips om och läst en massa böcker som jag kanske inte skulle upptäckt annars.

7. Att jag som bloggare kommer bättre ihåg vad jag läst då jag satt mina tankar om en bok på pränt.

8. Att jag som läsare lär mig nya och intressanta saker.

9. Att jag som läsare och bloggare utvecklar mitt språk och mitt sätt att kommunicera med andra.

10. Att jag som läsare och bloggare alltid har något intressant att prata om oavsett vem det är jag möter och hur gamla de är. Även om de inte skulle läsa själva så mycket så kan man prata om det istället för en specifik bok.

2 thoughts on “Top Ten Tuesday v 8

  1. Det där med att ha en personlig film i huvudet är underbart Men även att reflektera hur den förändras genom årens lopp. Som barn var min film alltid tecknad och när jag blev manga-intresserad var stilen definitivt inspirerad därifrån. Idag tror jag att jag har mer spelfilmsbilder i huvudet än tecknat.

Kommentera

